Monday, May 12, 2008

Project Sarjana Muda???

Oowwhhh..what a great feeling...finally my PSM presentation are finished..PSM yang merupakan satu subjek yang diambil selama setahun bersamaan 2 semester kini sudah sampai ke penghujung nya..PSM 1 yang diambil tahun lepas hanya mendapat gred B. Ini menimbulkan kemarahan Dr Noraziah Ahmad yang merupakan supervisor aku yang berjanji aku akan mendapat gred A. Keputusan ini terjadi kerana Dr Noraziah absend pregnant dan digantikan dengan En Ramizah. Ketegasan En Ramiza yang sering menegur aku cukup dirasai hingga ke hari ini. Mana taknya, kerana jilid final PSM 2 kali ini akan ditandatangani oleh beliau kerana ketiadaan Dr Noraziah yang ke Thailand untuk evaluate conference di sana. Tahniah diucapkan kepada Dr Noraziah dan tidak lupa juga ucapan terima kasih kepada En Ramiza yang mengajar aku tentang API. Diharap sebarang kerumitan PSM selesai pada besok hari juga bersamaan dengan 13/5 kerana aku ingin pulang ke KL. Tidak juga lupa Pn Karimah dan Cik Junaida selaku evaluator yang sporting dan bertenaga. Hari ini merupakan hari yang cukup panjang kerana aku telah menunggu Cik Junaida dan Pn Karimah dari pukul 9.30 hingga pukul 12.oo tengahari. Ini menyebabkan aku merupakan pelajar terakhir yang present PSM 2 pada sesi pukul 10.30 hingga pukul 12.30 tengahari. Presentation PSM 2 berjalan lancar walaupun system aku terdapat sedikit error seperti process menjadi 'zombi' walaupun telah di terminate dan Graph View tidak dapat running di execuate file. What a confusing problem. Di sini disertakan system yang aku dah develop selama 6 bulan lebih. Nampak simple tapi coding dia memang pening. Alhamdulillah berjaya juga aku menghasilkan system ini di bawah tunjuk ajar Dr Noraziah dan En Ramiza serta internet (hehe).

Main Menu of the System Memory Monitoring

Process View of the System Memory Monitoring

Process Information in System Memory Monitoring

Graph View of System Memory Monitoring


My Presentation Poster

0 comments:


Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template