Thursday, January 31, 2008

Top Isues in University Malaysia Pahang (UMP)

UMP a.k.a. Kuktem menghadapi masalah yang sangat besar dan berat sehingga menyebabkan student meluahkan kemarahan mereka di e-community
E-community UMP merupakan medium bagi staff, lecture dan student menyampaikan sebarang information berkaitan dengan kelab, persatuan, pendidikan dan segala perkara yang formal di UMP ini.
Kesannya e-community UMP xmampu menampung lambakan memo tersebut sehingga menyebabkan E-community down.
Bermula daripada saudara H**** yang meluahkan ketidakadilan yang berlaku ketika Pak Guard UMP memarahi beliau supaya memakai Card Matric(Peraturan Baru) untuk ke masjid menyebabkan student lain reply memo H**** menyatakan ketidakpuasan hati mereka
Peraturan yang cukup tidak disenangi ini merupakan student wajib memakai/mengantung Card Matric di leher tidak kira walau kemana pun student berada as long berada dalam UMP.
Ini peraturan yang tidak boleh dipakai dan diterima oleh majority student UMP.
Isues yang dipertikaikan adalah pemakaian Card Matric di waktu bersukan (cm bodo je), solat ke masjid(kes H****), memancing(walaupun xde kolam di UMP), naik moto(takut accident), mana MPP(tido kot,dh la YB pendek), Card staff (staff pn xpki) dan pakguard xde keje lain ke?(kecurian semua xdibendung).
Sesetengah Pakguard juga menggunakan bahasa dan tingkah laku yang cukup biadab untuk menyuruh para pelajar mematuhi peraturan yang bengong ini seperti tengking student, teguran yang kasar dan saman berjumlah RM50(Saksinya adalah Funkyarea owner :))
Ini gambaran E-community yang 'DOWN' disebabkan lambakan memo student

0 comments:


Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template